KATWIJK – Een week lang is DSV grondig onderzocht door het onafhankelijke kwaliteitsinstituut Perspekt. Het resultaat mag er wezen: opnieuw GOUD voor alle locaties. Op 16 oktober is de uitreiking van de vijfgouden PREZO keurmerken aan directeur-bestuurder Gerard Herbrink.

Werken in de zorg is werken met mensen. Dat vereist veel persoonlijke aandacht, professionaliteit en zorgvuldigheid. Omdat het belangrijk is dat daaraan zorg wordt besteed, werd DSV grondig onder de loep genomen. Ook dit jaar bezochten verschillende auditoren van kwaliteitsinstituut Perspekt alle locaties. Zij toetsen de kwaliteit van zorg voor onze cliënten in de gehele organisatie, van uitvoering tot administratie. Ze gaan met verschillende medewerkers en bewoners in gesprek en testen de vaardigheden en professionaliteit van het personeel. Voldoet alles aan de hoge kwaliteitsnormen van het instituut, dan kan er een PREZO keurmerk worden uitgereikt.

Goud
Perspekt verleent het PREZOkeurmerk in de zorg aan onder andere instellingen voor verpleging en verzorging. Door middel van audits beoordeelt Perspekt of een organisatie het gouden, zillveren of geen PREZOkeurmerk krijgt. Als het resultaat zeer goed uitpakt wordt een organisatie beloond met het ‘gouden’ PREZOkeurmerk van Stichting Perspekt. In 2014 ontving DSV al vijf gouden keurmerken voor alle locaties. Het keurmerk bleef drie jaar geldig, waarbij er elk jaar een tussentijdse toetsing plaatsvond. Dit jaar volgde er weer een zeer uitgebreide audit, waarna werd bekeken of DSV opnieuw voor een keurmerk in aanmerking zou komen.

Betrokkenheid
Juist in deze afgelopen jaren, waarin de ouderenzorg landelijk te maken kreeg met hoge druk door wetswijzigingen en bezuinigingen is het een extra uitdaging om aan alle hoge kwaliteitsnormen te kunnen blijven voldoen. Het is ook nu weer gelukt om de hoge kwaliteitsstandaard te behouden en dit leidt bij de zorgorganisatie tot dankbaarheid. Directeur-bestuurder Gerard Herbrink van DSV: “Liefdevolle en hoogwaardige ouderenzorg is ons doel, altijd. Hiervoor zetten we ons allemaal elke dag weer in. Alleen door de grote betrokkenheid inzet van al onze medewerkers hebben wij dit resultaat kunnen bereiken en kunnen we aantonen dat we voldoen aan de eisen die het keurmerk aan onze organisatie en ons werk stelt.”

Comments

comments

DELEN