Katwijk. Haringrock-organisator Ton Frissen rolde afgelopen december een nieuwe marketingstrategie voor Katwijkse (horeca)ondernemers uit. Samen met Outhands internet & media en MEG Creations videoproducties bedacht hij de Haringrock Prioriteitspas. Het bijzondere initiatief biedt voordeel aan maar liefst 3 partijen: de (horeca)ondernemers als sponsor van Haringrock, de Katwijkers en Haringrock zelf.

Haringrock heeft een duidelijke link met marketing. Frissen legt uit: “Wij hebben een plan ontwikkeld waarmee wij de vele sponsors van Haringrock een jaar lang meer kunnen bieden dan ze tot nog toe altijd gewend zijn. Deelnemers krijgen meer exposure, meer klanten en halen meer rendement uit hun sponsorbijdrage aan het Haringrockfestival.”

De eerste uitingen hiervan komen al in maart naar buiten in het magazine XXL in onze Kust en Bloemenstreek, net als in het magazine LEVEN! Ook in de regio Leiden zal de aandacht uitgaan naar de deelnemende sponsors van Haringrock. Later dit jaar doen ook andere huis aan huis bladen mee, en het magazine Into Business staat in de startblokken om de ondernemersdoelgroep van de Bollenstreek kennis te laten maken met het marketingvoordeel via het kustfestival.

Bovendien zal er een promovideo worden gemaakt, waarbij Haringrock langsgaat bij alle deelnemende ondernemers, om ze ook via social media in de spotlights te zetten. Frissen geeft aan er twee doelen mee te hebben: “We willen ondernemers in onze gemeente met cultuur verbinden. Daarnaast willen we Katwijk op de kaart zetten op een manier waar iedereen wat aan heeft.”

De Haringrock Prioriteitspas biedt de koper een jaar lang voordeel en gemak, bij alle sponsors die eraan meedoen. Bovendien geeft de pas gedurende de eerste 3 uur voorrang op de toegang op het festival. Ze hoeven dus niet in de rij te staan om binnen te komen. En eenmaal op het festivalterrein kunnen pashouders langs de muntverkoop lopen. Bij aankoop van de pas krijgen ze meteen een aantal consumptiemunten in de hand gedrukt. Gezien het muzikale programma dat binnenkort bekend zal worden verwacht de organisatie een flinke toeloop om in het bezit te komen van deze pas. Tijdens het gratis festival geldt ‘vol = vol’, waardoor de pashouders een belangrijk voordeel hebben ten opzichte van andere bezoekers.

Ook de rest van het jaar heeft de Prioriteitspas veel te bieden. Het gaat om speciale aanbiedingen, kortingen en andere voordelen. De Prioriteitspas wordt aangeboden in een kleine oplage van maximaal 1500 stuks. Dat maakt de weg vrij voor flinke kortingen bij de deelnemende bedrijven. Bovendien biedt het specifiek de Katwijker de mogelijkheid om snel binnen te komen op de beide festivaldagen.

De pas kost 25 euro, een bedrag dat pashouders eenvoudig terugverdienen met de aantrekkelijke kortingen. Elke ondernemer kan gedurende het jaar onbeperkt nieuwe acties lanceren. Ondernemers die meedoen staan met hun naam en de lopende actie heel het jaar door op een exclusieve pagina op de vernieuwde website van Haringrock.

Die ondernemers komen voortaan niet meer alleen tijdens het festival onder de aandacht van het publiek, ook de rest van het jaar worden zij herhaaldelijk naar voren geschoven. “Met hun logo en bedrijfsnaam in lokale, regionale en zelfs landelijke media kun je straks niet meer om de Prioriteitspas en de deelnemende ondernemers heen. Veel meer exposure dus voor hetzelfde sponsorbedrag als normaal,” aldus Frissen.

Wilt u ook deelnemen, en verdere informatie ontvangen? Stuur dan een mail naar info@haringrock.nl.

De prioriteitspassen zijn al te koop via Juwelier Parlevliet in de Badstraat van Katwijk, via Bar 70 aan de boulevard en bij Hudson Bar & Kitchen op het Duinplein. Binnenkort volgen er nog meer verkooppunten die ook terug te vinden zijn via onze website www.haringrock.nl.

Comments

comments

DELEN