,,Die regelen elk jaar toch alleen het verkeersexamen voor groep 7? Ik zie elk jaar die kinderen dan met de fiets op het marktplein staan.” ,,Daar kan je toch bij een soort van meldpunt onveilige verkeerssituaties in je omgeving melden.” Zomaar twee uitersten qua reacties op de vraag waar men VVN Katwijk van kent. Dan is het goed om in het prettig te lezen jaarverslag 2017 in woord en beeld te kunnen beleven waar het bestuur en de vele vrijwilligers zich afgelopen kalenderjaar voor hebben ingezet.

In 2016 waren er in de gemeente Katwijk 240 geregistreerde ongevallen met 101 verkeersgewonden en 1 verkeersdode. De jaarcijfers over 2017 zijn nog niet beschikbaar. Maar het is er VVN Katwijk alles aan gelegen om een verkeersveiliger 2018 te realiseren. Dat onder de slogan ‘Maak een punt van de nul’ en dat laatste getal slaat dan natuurlijk op het aantal verkeersslachtoffers.

So much to do, so little time…
Het bestuur van VVN Katwijk, bestaande uit vier personen, wordt bij alle onderdelen die in dit jaarverslag zijn beschreven bijgestaan door vrijwilligers en diverse bedrijven en organisaties. Zijn er vrijwilligers die bestuurlijk of op een andere wijze VVN Katwijk willen ondersteunen, laat het maar weten. Op de website https://katwijk.vvn.nl/ onder de knop ‘Contact’ tref je de namen van de bestuursleden aan. Verkeersveiligheid is immers toch een zaak van ons allemaal? Met meer helpende handen kan het bestuur nog meer doen om te streven naar een verkeersveiliger Katwijk in 2018. En het jaarverslag 2017? Dat kunt u inzien op genoemde website.