Dit najaar neemt Katwijk Marketing deel aan de najaarscampagne van Holland.com gericht op de Duitse en ook de Belgische markt.
Katwijk Marketing presenteert Katwijk binnen deze campagne als ‘kindvriendelijke badplaats’. Daarnaast bieden enkele lokale aanbieders een arrangement aan. Het is de eerste keer dat op deze manier gewerkt wordt met arrangementen.
Dit jaar staat de najaarscampagne van Holland.com in het teken van ‘Elternzeit’: het in Duitsland gebruikelijke gezamenlijke ouderschapsverlof, dat vaak wordt gebruikt voor een korte vakantie met z’n tweeën of juist met het jonge gezin. In een intensieve campagne wordt de doelgroep uitgenodigd om een paar dagen of langer naar de Nederlandse kust te komen. Katwijk Marketing maakt het extra interessant voor Duitse en Belgische stellen en jonge gezinnen om voor Katwijk te kiezen. Enkele lokale logiesverstrekkers hebben voordelige overnachtingsarrangementen samengesteld. Ook ontvangen gasten bij aankomst een flyer met kortingscoupons, waarmee ze voordelig uit eten kunnen gaan, een museum kunnen bezoeken of een fiets kunnen huren. De arrangementen worden gepresenteerd met de slogan ‘Kom extra voordelig nazomeren in kindvriendelijk Katwijk’.
Vrijdag ging de campagne van start. De arrangementen worden op diverse manieren via de VVV-website onder de aandacht gebracht. Verder staan er onder andere banners en een redactioneel artikel in de Duitse en Belgische consumenten-nieuwsbrieven van Holland.com op de planning.
Het is de eerste keer dat lokale aanbieders gezamenlijk aan een door Katwijk Marketing gecoördineerde campagne deelnemen. Door samenwerking te zoeken met het Nederlands Bureau voor Toerisme en Recreatie, de organisatie achter Holland.com, is Katwijk Marketing in staat om op de Duitse en Belgische markt een groot bereik te realiseren. De aan het arrangement deelnemende partners profiteren hiervan. Bij een succesvolle campagne zal Katwijk Marketing voor haar marktbewerkingsactiviteiten in de toekomst vaker arrangementen inzetten, waarmee ook andere doelgroepen bediend worden.
De campagne loopt tot en met eind november. Logiesverstrekkers die nog niet deelnemen kunnen nog aansluiten en zelf een arrangement aanbieden. Informeer bij Katwijk Marketing naar de mogelijkheden.