Op maandag 18 januari bezochten presentator Dennis Weening en de organisator van Haringrock, Ton Frissen het Grafisch Lyceum Utrecht.
In opdracht van Ton Frissen ontwierpen studenten grafische vormgeving twee t-shirts voor het oudste festival van Katwijk aan Zee. Na een kritische beoordeling werden er drie winnaars uitgekozen.
Godfridus de Vries ontwierp het winnende jubileum shirt. Hij combineerde de zeemanslook in de vorm van een tatoeage met het thema muziek. Voor het reguliere festivalshirt koos de jury het t-shirt van Sophie van Heek gecombineerd met het logo van Casper Prick. Beide t-shirts worden in productie genomen. Daarnaast krijgen de winnaars vrijkaartjes voor het festival op zaterdag 25 juni met een speciale VIP behandeling. Dennis en Ton benadrukten dat de keuze heel lastig was en dat ze aangenaam verrast waren door de diversiteit van creativiteit.
Het Haringrock Festival is een gratis openluchtfestival in Katwijk aan Zee. Het festival wordt gedragen door het bedrijfsleven en vrijwilligers. Vorig jaar trok het festival maar liefst 10.000 over 2 dagen naar het strand van Katwijk. Ieder jaar wordt er een goed doel aan het festival gekoppeld. Aankomende editie zal dit “Dorcas regio West” met het project Gezondheid en Schoon drinkwater in Kenia – Siaya Çounty. Het 30-jarig jubileum van Haringrock wordt op 24 en 25 juni gevierd.
Het Grafisch Lyceum Utrecht heeft creatieve en technische mbo-opleidingen voor media, vormgeving en communicatie. Op deze kleinschalige, creatieve vakschool volgen ongeveer 2.000 studenten een opleiding voor mediavormgever, mediadeveloper, webdesigner, gaming, dtp’er, medewerker creatieve productie en mediamanagement en marketing.