De populariteit van Katwijk groeit! Het was een topjaar voor het toerisme in Katwijk, met nog meer bezoekers dan in het toch al drukke zomerseizoen van 2015.

Topdrukte dus ook voor de VVV Katwijk. Dat zorgde soms voor lange rijen in én buiten het VVV-kantoor. Het was het derde jaar dat Katwijk Marketing een samenwerking aanging met B&B aan Zee voor de invulling van de persoonlijke informatievoorziening via een fysieke VVV locatie.

Erg intensief seizoen
Marian Krijgsman en haar collega’s stonden op het VVV Kantoor weer vele bewoners en bezoekers te woord en hielpen hen op weg met kaarten, brochures en andere informatie over Katwijk. In de zomermaanden was de aanloop van toeristen enorm. Marian Krijgsman: “Katwijk zit echt in de lift en dat is te merken. Het kwam meerdere keren voor dat alle bedden in Katwijk bezet waren. Het was zo druk, dat gasten soms tot buiten op de straat in de rij stonden.” Krijgsman geeft aan deze aandacht voor Katwijk te waarderen, maar zij heeft samen met haar collega’s wel een erg intensief seizoen achter de rug. Bovendien was de personeelsbezetting helaas niet altijd berekend op het onverwacht grote aantal toeristen.

Locatie Noordwijk gesloten
Ook aan het einde van het seizoen bleef het druk. Dit kwam doordat het mooie weer lang aanhield, maar ook doordat Visitor Center Noordwijk haar deuren sloot. Er waren flink wat toeristen die bij gebrek aan een locatie in Noordwijk in Katwijk om informatie kwamen vragen. Dat bood de medewerkers van het VVV wel een goede mogelijkheid om Katwijk te promoten.

Telefonische en digitale informatievoorziening
Bewoners en bezoekers werden niet alleen door de medewerkers van het VVV kantoor in Katwijk geholpen. Samen met het team van B&B aan Zee verzorgt Katwijk Marketing ook de telefonische en online informatievoorziening. Annemarie Guijt van Katwijk Marketing: “In 2016 stoken we veel aandacht in het verbeteren van onze online dienstverlening. Zo gaven we in het voorjaar bijvoorbeeld onze website vvvkatwijk.nl een update. Maar we bekijken eigenlijk doorlopend hoe we onze gasten nog beter van dienst kunnen zijn, zowel persoonlijk als digitaal. Het plan om komend jaar een online boekingsmodule op de site op te nemen past hierbij.” Ook wordt er door Katwijk Marketing uitgebreid via sociale media en andere kanalen gecommuniceerd over het recreatieve aanbod van Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg.

Tot april 2017 aangepaste openingstijden
Vanaf 1 november heeft het VVV-kantoor beperktere openingstijden: op woensdag- en vrijdagmiddag van 13.00 tot 17.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 13.00 uur. Bij de start van het nieuwe seizoen, in april 2017, zal het kantoor in de Wilhelminastraat weer op volle sterkte gaan draaien. Tot dan verzorgt Katwijk Marketing op de overige dagen telefonisch de dienstverlening. Katwijk Marketing is hiervoor op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 17.30 uur op telefoonnummer (071) 303 07 07.

seizoensstart-2016

Foto: Het team maakt zich alweer klaar voor seizoen 2017