Dierenambulance Leiden en Vogelasiel hebben een dringende behoefte aan vrijwilligers. Ondanks de inzet van meer dan honderd actieve vrijwilligers, ontstaan er elk voorjaar en zomer tekorten in het rooster, waardoor het soms onmogelijk is om uit te rukken. Dit tekort doet zich vooral voor bij de telefooncentrale. Tijdens de piekperiodes, van de lente tot de vroege zomer, is de telefoonbelasting hoog, en door vakanties van vrijwilligers is er soms niemand beschikbaar om de telefoon op te nemen.

Dieren in nood kunnen hierdoor onnodig lijden, maar dit kan worden voorkomen door je aan te melden als vrijwilliger bij ons team van centralisten. De rol van een centralist vereist specifieke vaardigheden zoals tact in communicatie, computervaardigheden voor het registreren van meldingen, het geven van adviezen aan bellers en het instrueren van onze chauffeurs en transporteurs.

Informatiebijeenkomsten worden gehouden op dinsdag 7 mei om 19.30 uur en zaterdag 11 mei om 10.00 uur. Tijdens deze bijeenkomsten wordt uitgelegd wat de functie inhoudt en volgt een individueel intakegesprek. Aanmelden voor de bijeenkomsten kan via info@dierenambulanceleiden.nl. Voor meer details, bezoek onze website www.dierenambulanceleiden.nl.

Bron en foto: Dierenambulance Regio Leiden