Op maandag 17 mei 2021 om 19:00 uur organiseert de gemeente een digitale bewonersavond over de verkeersmaatregelen voor de Brouwerstraat. Bewoners en direct omwonenden van de Brouwerstraat ontvangen deze week nog een persoonlijke uitnodiging in de brievenbus. Voor ondernemers volgt binnenkort ook een aparte uitnodiging voor een digitale informatieavond.

Digitale bewonersavond via YouTube
Vanaf maandag 17 mei na 16:00 staat op www.katwijk.nl/brouwerstraat een YouTube-link waarmee belangstellenden kunnen deelnemen aan de digitale bewonersavond. Er is de mogelijkheid tot het stellen van vragen via de chat. Vragen worden door een panel van verkeerskundigen zoveel mogelijk tijdens de digitale sessie beantwoord.

In de Raadsvergadering van 22 april heeft de gemeenteraad ingestemd met de verdere uitwerking van de verkeersmaatregelen voor de Brouwerstraat. De maatregelen bestaan uit:

• het instellen van een gebiedsontsluitingsweg 30 kilometer /uur (GOW30);

• het instellen van een vrachtwagenverbod voor doorgaand verkeer en dit ook voor de Sandtlaan toe te passen;

• het plaatsen van verkeerslichten op een nog nader te bepalen locatie.

Verkeerslichteninstallatie
Bewoners worden op deze avond geïnformeerd over het instellen van de gebieds-ontsluitingsweg (GOW30) en het vrachtwagenverbod. Daarnaast is er nog de mogelijkheid mee te denken over het toepassen van de verkeerslichten in de Brouwerstraat. Er wordt uitgebreid uitleg gegeven over de drie mogelijkheden voor een verkeerslichteninstallatie. Bewoners kunnen op deze avond meegeven waar en op welke wijze een verkeerslichteninstallatie op de Brouwerstraat geplaatst kan worden.

Verhinderd?
Indien u niet via de digitale omgeving kan reageren, kunt u ook de informatie met een tekening van de Brouwerstraat afhalen bij de receptie in het gemeentehuis, Kon. Julianalaan 3. De tekening met uw opmerkingen kan tot uiterlijk 25 mei bij de receptie worden ingeleverd. Alle inbreng worden meegenomen in de uitwerking en het definitieve voorstel richting de gemeenteraad medio juli 2021.

Reclame