Wethouder Jacco Knape heeft namens de gemeente Katwijk een nieuwe toeristische samenwerking met Leiden Marketing en VVV Katwijk ondertekend. Hiermee blijft Steeds aan Zee, waar VVV Katwijk in gevestigd is, het informatiepunt voor toeristen en dagbezoekers in Katwijk. Leiden Marketing zal de backoffice blijven voeren en daarbij verantwoordelijk zijn voor de online en offline promotie van Katwijk als aantrekkelijke bezoekersplek in de regio.
Wethouder Jacco Knape tijdens een kort tekenmoment in Vakantiepark Koningshof in Rijnsburg: “Deze ondertekening is een belangrijk moment voor toerisme en recreatie in Katwijk. Toerisme en recreatie zijn erg belangrijk voor Katwijk. Jaarlijks ontvangen we duizenden toeristen en dagbezoekers die in Katwijk komen genieten van onze mooie badplaats en het recreatieve en toeristische aanbod dat we hier hebben. Wij zijn blij dat we de handen ineen hebben kunnen slaan met Leiden Marketing en met VVV Katwijk. De samenwerking heeft zich in het verleden al bewezen. We zijn dus blij dat het van een nieuwe samenwerking gekomen is.”
Naast Leiden Marketing en VVV Katwijk, dat gerealiseerd wordt door Steeds aan Zee, is ook de Katwijkse toeristische sector aangehaakt. Een van de doelen van de getekende samenwerking is om samenwerking in de toeristische sector te bevorderen. Daarvoor staat een Toeristisch Platform in de stijgers waar de nodige ondernemers en instellingen aan deelnemen. “Het is voor recreatie en toerisme van groot belang dat de samenwerking met de toeristische sector wordt versterkt. Zij ontvangen die dagbezoekers en toeristen jaarlijks en zij weten goed wat er speelt. Ik ben daarom erg blij dat dit Toeristische Platform in oprichting een belangrijke rol heeft gespeeld bij de totstandkoming van de nieuwe samenwerking met Leiden Marketing en VVV Katwijk. Alles met als doel om recreatie en toerisme in Katwijk een sterke impuls te geven”, aldus Knape.
Marian Krijgsman van VVV Katwijk is eveneens blij met de ondertekening van de nieuwe samenwerking: “We merken dat er nog steeds veel vraag is naar een fysieke plek in Katwijk waar bezoekers informatie kunnen krijgen. Dat merken we ook online. Wij zijn dan ook blij dat we door kunnen met de VVV en dat we al die bezoekers nu en de toekomst weer kunnen ontvangen”. Ook Leiden Marketing is blij met de nieuwe overeenkomst. Martijn Bulthuis: “Wij promoten Katwijk heel graag als onderdeel van de Streek van Verrassingen. Met de Duin- en Bollenstreek in combinatie met Leiden hebben we goud in handen. Er is zoveel te vertellen over de streek en over badplaats Katwijk. Wij doen dat heel erg graag.”