In de hertoetsing heeft nu ook locatie Duinrand van DSV | verzorgd leven het gouden label gekregen voor de zorg. Daarmee voldoen alle organisatieonderdelen aan de norm van het kwaliteitssysteem Prezo.

‘Trots op medewerkers’
De nieuwe manager zorg intramuraal Willemijn Wittkämper is heel trots op haar medewerkers. ‘Sinds mijn start bij DSV afgelopen september merkte ik direct al de enorme toewijding en liefdevolle zorg op bij DSV. Eigenlijk hoefde ik voor de audit er niets aan te doen, omdat het team zelf al volop aan de slag bleek met de verbeterdoelen. Dat Prezo nu ook hier het gouden label aan verbindt is volkomen terecht.’

Net te kort
Voor de zomer zijn alle organisatie onderdelen 4 dagen lang beoordeeld door auditoren van het Prezo kwaliteitssysteem. Duinrand kwam met 70 van de 100 punten net 10 punten te kort.

Naast het bieden van zorg was het ook belangrijk en vereist om nog beter methodisch om te gaan met het welzijn van de bewoners. Dat moest bewuster vastgelegd worden in de zorgplannen voor de bewoners: welke concrete doelen heb je voor iedere bewoner? En is er ook tijd om die te halen? Ook de evaluatie van de individuele zorg en eventuele verbeteringen moesten zichtbaarder vastgelegd worden.

Half jaar hard aan gewerkt
De auditor Hans Blaauwbroek van Prezo was na een half jaar onder de indruk van alle verbeteringen. ‘Wat een enthousiaste verhalen en leuke gesprekken heb ik gehad met de zorgmedewerkers. Je kunt zien dat het even tijd kostte om de reorganisatie van 1 januari 2021 goed uit de verf te laten komen. De nieuwe rollen van de kwaliteitsverpleegkundigen en de teammanager zorg moesten letterlijk indalen in de organisatie. De vorige audit kwam voor Duinrand eigenlijk net te vroeg. Nu heeft het team het heel positief opgepakt. Ondanks de werkdruk is er veel aandacht voor het welzijn van de individuele bewoner.’

Comments

comments

DELEN